Waar ben je naar opzoek?
E-mail account aanmaken in Plesk
- Ga naar het Plesk paneel van jouw webserver, mocht je deze niet meer weten neem dan contact op met support.
- Klik op ‘Mail Accounts’ onder het kopje ‘Mail’

3. Klik vervolgens op ‘Create Email address’

In dit scherm kunnen we een aantal gegeven opgeven voor het e-mailaccount.
Per nummer geven we hier aan wat de functie is:
1 – Het e-mailadress welke aangemaakt moet worden, als je hier bijvoorbeeld betalingen invult wordt het e-mailadres betalingen@domeinnaam.nl
2 – Wij raden het aan om dit vinkje uit te zetten, dit geeft namelijk het account toegang tot de Plesk omgeving.
3 – Dit is bedoelt om wachtwoord resets te versturen, bij voorkeur ook deze leeg laten en enkel wachtwoorden resetten vanaf het Plesk paneel.
4 – Hier kun je het wachtwoord invullen voor het e-mailaccount, door op ‘Generate’ te klikken wordt er een willekeurig wachtwoord gegenereerd.
5 – Vul hier nogmaals het wachtwoord in ter bevestiging
6 – Dit vinkje moet aan staan om ervoor te zeggen dat er mail kan worden ontvangen, het is aangeraden om de ‘Default size’ aan te laten.
7 – Hier kan een beschrijving worden opgegeven waar het account voor bedoeld is, dit is optioneel.
Klik vervolgens op ‘Ok’ en het account is klaar voor gebruik.
