Waar ben je naar opzoek?

< Alle onderwerpen
Print artikel

E-mail account aanmaken in Plesk

  1. Ga naar het Plesk paneel van jouw webserver, mocht je deze niet meer weten neem dan contact op met support.
  2. Klik op ‘Mail Accounts’ onder het kopje ‘Mail’

3. Klik vervolgens op ‘Create Email address’

In dit scherm kunnen we een aantal gegeven opgeven voor het e-mailaccount.
Per nummer geven we hier aan wat de functie is:
1 – Het e-mailadress welke aangemaakt moet worden, als je hier bijvoorbeeld betalingen invult wordt het e-mailadres betalingen@domeinnaam.nl
2 – Wij raden het aan om dit vinkje uit te zetten, dit geeft namelijk het account toegang tot de Plesk omgeving.
3 – Dit is bedoelt om wachtwoord resets te versturen, bij voorkeur ook deze leeg laten en enkel wachtwoorden resetten vanaf het Plesk paneel.
4 – Hier kun je het wachtwoord invullen voor het e-mailaccount, door op ‘Generate’ te klikken wordt er een willekeurig wachtwoord gegenereerd.
5 – Vul hier nogmaals het wachtwoord in ter bevestiging
6 – Dit vinkje moet aan staan om ervoor te zeggen dat er mail kan worden ontvangen, het is aangeraden om de ‘Default size’ aan te laten.
7 – Hier kan een beschrijving worden opgegeven waar het account voor bedoeld is, dit is optioneel.

Klik vervolgens op ‘Ok’ en het account is klaar voor gebruik.